GRUPA MISIE to grupa dzieci 4-latków, które bardzo pomysłowe, pomocne i ciekawe świata.

Czterolatki chodzą do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie.
Dzieci uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego i religii, rytmiki i gimnastyki. 4-latki przychodzą do przedszkola chętnie i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela.
Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek.

Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia, które rozwijają ich osobowość i charakter. 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MARZEC 2020

  1. ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY
  2. ZWIERZĘTA Z NASZYCH PÓL I LASÓW
  3. MARCOWA POGODA
  4. WIOSENNE PRZEBUDZENIA

Kształtowanie  pojęć matematycznych:

  • Klasyfikowanie – porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • Orientacja przestrzenna – określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.
  • Liczenie – posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • Odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie),
  • Rytmiczne dzielenie słów – nazw obrazków (na sylaby – bez używania tego określenia).
  • Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach.
  • Rozbudzanie spostrzegawczości, wyobraźni przestrzennej i kreatywności.
  • Wymienianie cech przedmiotów, szukanie podobieństw i różnic między nimi.

 Edukacja językowa, przyrodnicza i społeczna:

  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych i hodowlanych.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).
  • Różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku (zimny, ciepły, gładki itp.), za pomocą smaku (słodki, kwaśny, gorzki itp.), za pomocą węchu (woń przyjemna, woń nieprzyjemna).
  • Spostrzeganie wzrokowe – wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami, porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
  • Muzyka i ruch – uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych.
  • Uczestniczenie w pracach dorosłych dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych).
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu.
  • Rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań, wypowiadanie się na określony temat.

Karolina Lesik, Anna Pasoń

HARMONOGRAM ZEBRAŃ I SPOTKAŃ INDYWIDUALNYCH Z RODZICAMI

na rok szkolny 2019/2020

 

10.09.2019r.    Zebranie rodziców   (godz.  1730 )  

22.10.2019r.     Zebranie rodziców  (godz.  1730 )

 20.11.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami

10.12.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami

29.01.2020r.     Zebranie rodziców  (podsumowanie I semestru)   (godz.  1730 )

 26.02.2020r.  Spotkanie indywidualne z rodzicami

17.03.2019r. Spotkanie indywidualne z rodzicami

22.04.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami

19.05.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami

17.06.2020r.    Zebranie rodziców  (podsumowanie II semestru)   (godz.  1730 )

Harmonogram imprez w roku szkolnym 2019/2020

WRZESIEŃ

20.09 – Dzień Przedszkolaka

23.09 – „Dzień spadającego liścia” – pierwszy dzień jesieni

25.09 – Witaj Przedszkole – Koncert

Do 30.09 – Wyjście na pocztę – udział w akcji BohaterON

PAŹDZIERNIK

10.10 – Konkurs Ekologiczny – warsztaty jesienne z rodzicami „Warzywny stworek”

…..10 – Zajęcia Bezpieczny przedszkolak

…..10 – Wyjście do biblioteki

29.10 godz. 9:00 – Koncert Mała Orkiestra Dnia Naszych

LISTOPAD

04.11 -08.11 – udział w akcji „Mamy Niepodległą”

7.11 – Narodowe Święto Niepodległości – śpiewanie piosenek patriotycznych

20.11 – Światowy Dzień Praw Dziecka

25.11 – Dzień Pluszowego Misia

28.11 – Teatrzyk „O smoku wawelskim” godz. 9:10

GRUDZIEŃ

04.12 godz. 11:00 – Koncert Mała Orkiestra Dni Naszych

05.12 – Uroczyste ubieranie choinki

10.12 – Konkurs Bożonarodzeniowy

13.12 – Dzień księgarza – wycieczka do księgarni

18.12 – Bal z Mikołajem

21.12 – Powitanie zimy

STYCZEŃ

10.01 godz. 9:10 – teatrzyk

17.01 – Dzień Kubusia Puchatka (wyjście do biblioteki?)

20-24.01 – Dzień Babci i Dziadka

…… – wycieczka autokarowa do teatru

LUTY

05.02 godz. 9:30 – Bal Karnawałowy

14.02 – Dzień Przyjaźni

17.02 – Światowy Dzień Kota

…..02 – wycieczka do sklepu spożywczego/warzywniaka (projekt „zawody”)

20.02 – Tłusty Czwartek

MARZEC

….03 – lekcja przyrody w terenie (Las Sobieskiego – Wesoła)

20.03 – Powitanie Wiosny

23.02 – Światowy Dzień Wody

KWIECIEŃ

01-08.04 – Kiermasz Wielkanocny

02.04 – zajęcia w bibliotece – Dzień książki dla dzieci

07.04 godz. 9:00 – Koncert Mała Orkiestra Dnia Naszych

22.04 – Dzień Ziemi

30.04 – Dzień Flagi (02.05 – sobota)

MAJ

11.05 – Dzień Europy

…..05 – wyjście do Straży Pożarnej

19.05 – Dzień dobrych uczynków

25-29.05 – Sensoplastyka – zajęcia otwarte

CZERWIEC

01.06 – Dzień Dziecka

03.06 – Piknik Rodzinny

15-19.06 – Zakończenie Roku

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 8.45 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy integracyjne, swobodne zabawy w kącikach zainteresowań.

8.45 – 9.00 Przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30 Śniadanie czynności higieniczne.

9.30 – 11.00 Realizacja zadań edukacyjnych zajęcia z całą grupą oraz zabawy z językiem obcym. Zabawy rytmiczno-ruchowe, zajęcia ruchowe, zabawy przyrodniczo-techniczne, plastyczne,religia, wyjścia edukacyjne.

11.00 – 11.45 Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań lub zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.

11.45 – 12.30 Przygotowanie do obiadu. Obiad, czynności higieniczne.

12.30 -13.00 Relaksacja na dywanie. Słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej.

13.00 – 14.15 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy ruchowe, muzyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne.

14.15 -15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.

14.30 – 15.00 Podwieczorek , czynności higieniczne.

15.00 – 17.00 Swobodne zabawy w Sali. Gry stolikowe. Zabawy indywidualne. Zabawy na placu przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.