Nasza grupa Krasnali, to grupa dzieci 6-letnich. Czujemy się już prawie dorośli i tak się zachowujemy. Wszyscy znają nas, jako koleżeńskie, pracowite, zaradne i kulturalne Krasnale. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat.  Najbardziej lubimy zabawy, zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne. Bardzo lubimy budować różne konstrukcje z klocków i grać w gry dydaktyczne. Chętnie śpiewamy i tańczymy.  Uwielbiamy wycieczki i spacery, zabawy na placu przedszkolnym – jak na Krasnale przystało, wszędzie nas pełno. Chętnie wykonujemy trudne zadania i rozwiązujemy zagadki – jesteśmy pracowite Krasnoludki. Niedługo powitamy „szkolny próg”, więc musimy być coraz dzielniejsi i mądrzejsi , dlatego zaczynamy interesować się książkami, literkami i cyferkami.

Plan pracy na miesiąc marzec

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenia

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • wskazywanie pełnych godzin na zegarze,
  • klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innej cechy,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur przestrzennych: kula, sześcian, podawanie ich podstawowych cech,
  • poznawanie wartości monet i banknotów (np. 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł); właściwe operowanie nimi w zabawie,

Edukacja językowa, przyrodnicza, społeczna:

  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, wyjaśnienie roi ogrodów zoologicznych,
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm),
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin,
  • wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
  • poznawanie właściwości powietrza i jego roli w życiu ludzi i zwierząt, zapoznanie z pojęciem gaz,
  • obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie),
  • obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych; poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady,
  • poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin (światło, temperatura, wilgotność)
  • poznawanie etapów rozwojowych np. żaby, motyla
  • poznawanie wybranych przedstawicieli kwiatów ogrodowych, np. tulipan,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej),
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach.

HARMONOGRAM ZEBRAŃ I SPOTKAŃ INDYWIDUALNYCH Z RODZICAMI

na rok szkolny 2019/2020

 10.09.2019r.    Zebranie rodziców   (godz.  1730 )  

22.10.2019r.     Zebranie rodziców  (godz.  1730 )

 20.11.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami    

10.12.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami  

29.01.2020r.     Zebranie rodziców  (podsumowanie I semestru)   (godz.  1730 )

 26.02.2020r.  Spotkanie indywidualne z rodzicami

17.03.2019r. Spotkanie indywidualne z rodzicami  

22.04.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami   

19.05.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami  

17.06.2020r.    Zebranie rodziców  (podsumowanie II semestru)   (godz.  1730 )

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, obserwacja pedagogiczna.

8.30 – 9.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30 Śniadanie czynności higieniczne.

9.30 – 11.30 Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczycieli. Zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw.

11.30 – 12.00 Zabawy w kole, słuchanie bajek. Przygotowanie do obiadu, mycie rąk.

12.00 – 12.30 Obiad, czynności higieniczne.

12.30 -14.00 Odpoczynek, relaks przy muzyce, słuchanie bajek. Zajęcia przy stolikach.

14.00 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne, mycie rąk.

14.30 – 15.00 Podwieczorek , czynności higieniczne.

15.00 – 17.00 Zabawy dydaktyczne i dowolne organizowane w sali lub w ogrodzie, zabawy w kącikach zainteresowań, gry planszowe, konstrukcyjne. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe.