Nasza grupa Krasnali, to grupa dzieci 6-letnich. Czujemy się już prawie dorośli i tak się zachowujemy. Wszyscy znają nas, jako koleżeńskie, pracowite, zaradne i kulturalne Krasnale. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat.  Najbardziej lubimy zabawy, zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne. Bardzo lubimy budować różne konstrukcje z klocków i grać w gry dydaktyczne. Chętnie śpiewamy i tańczymy.  Uwielbiamy wycieczki i spacery, zabawy na placu przedszkolnym – jak na Krasnale przystało, wszędzie nas pełno. Chętnie wykonujemy trudne zadania i rozwiązujemy zagadki – jesteśmy pracowite Krasnoludki. Niedługo powitamy „szkolny próg”, więc musimy być coraz dzielniejsi i mądrzejsi , dlatego zaczynamy interesować się książkami, literkami i cyferkami.

Plan pracy na miesiąc styczeń

Tematy kompleksowe:
1. Mijają dni, miesiące, lata
2. Zima i zwierzęta
3. Babcia i dziadek
4. Bezpieczeństwo zimą
Kształtowanie pojęć matematycznych:
• dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
• nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy
• poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia
• kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
• poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby 10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
• poruszanie się pod dyktando nauczyciela
• wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
• wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych
• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
• rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom
• klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.
Edukacja językowa, przyrodnicza, społeczna:
• zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie, zachęcanie do zakładania hodowli roślin,
• pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, dopajanie ptaków w karmnikach
• poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech
• dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie
• aktywne uczestniczenie w organizowaniu świąt rodzinnych (np. Dnia Babci i Dziadka itp.) na terenie przedszkola
• ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie, wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych
• tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku, wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
• układanie rymów do podanych słów.

Lidia Gładysz, Urszula Sidor 

HARMONOGRAM ZEBRAŃ I SPOTKAŃ INDYWIDUALNYCH Z RODZICAMI

na rok szkolny 2019/2020

 

10.09.2019r.    Zebranie rodziców   (godz.  1730 )  

22.10.2019r.     Zebranie rodziców  (godz.  1730 )

 

20.11.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami    

 

10.12.2019r.   Spotkanie indywidualne z rodzicami  

 

29.01.2020r.     Zebranie rodziców  (podsumowanie I semestru)   (godz.  1730 )

 

26.02.2020r.  Spotkanie indywidualne z rodzicami

 

17.03.2019r. Spotkanie indywidualne z rodzicami  

 

22.04.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami   

 

19.05.2020r. Spotkanie indywidualne z rodzicami  

 

17.06.2020r.    Zebranie rodziców  (podsumowanie II semestru)   (godz.  1730 )

Harmonogram planowanych wyjść i wycieczek

I semestr rok szkolny 2019/2020

 

Wrzesień

13.09. – Wycieczka autokarowa do 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Janowie koło Mińska Mazowieckiego

 

Wrzesień

Wyjście do parku w poszukiwaniu oznak jesieni

 

Wrzesień

Wyjście na skrzyżowanie – poznawanie zasad ruchu drogowego

 

Wrzesień

19.09. – Wyjście do biblioteki – udział w zajęciach edukacyjnych „Twórczość Jana Brzechwy”

 

Październik

Wyjście do sklepu owocowo-warzywnego

 

Październik

Wyjście na pocztę – udział w akcji BohaterON

 

Październik

Wyjście do biblioteki – udział w zajęciach edukacyjnych

 

Październik

15.10. – wyjście do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – udział w zajęciach edukacyjnych „Poznaj grzyby – unikniesz zatrucia”; oglądanie wystawy grzybów

 

Październik/Listopad

Wycieczka do Sulejówka – spacer patriotyczny śladami Józefa Piłsudskiego

 

Listopad

Wyjście do biblioteki – udział w zajęciach edukacyjnych

 

Listopad

26.11. – Wycieczka do Kina Promenada na film „Kraina Lodu II” – udział w zajęciach „Opowiem Ci bajkę…, czyli o najpiękniejszych bajkach świata”

 

Grudzień

Wyjście na pocztę – wysłanie kartek świątecznych dla najbliższych

 

Styczeń

Wycieczka do teatru

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, obserwacja pedagogiczna.

8.30 – 9.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30 Śniadanie czynności higieniczne.

9.30 – 11.30 Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczycieli. Zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw.

11.30 – 12.00 Zabawy w kole, słuchanie bajek. Przygotowanie do obiadu, mycie rąk.

12.00 – 12.30 Obiad, czynności higieniczne.

12.30 -14.00 Odpoczynek, relaks przy muzyce, słuchanie bajek. Zajęcia przy stolikach.

14.00 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne, mycie rąk.

14.30 – 15.00 Podwieczorek , czynności higieniczne.

15.00 – 17.00 Zabawy dydaktyczne i dowolne organizowane w sali lub w ogrodzie, zabawy w kącikach zainteresowań, gry planszowe, konstrukcyjne. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe.