ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

GRUDZIEŃ 2021

 

  1.  Co cieszy Mikołaja?     
  2. Jakie sporty uprawia Pani Zima?
  3. O czym w święta każdy z nas pamięta?
  4. Który żywioł jest najważniejszy?                                  

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  •  Wdrażanie do rozumienia pojęcia liczby 7 oraz znaku graficznego.
  • Stosowanie liczebników porządkowych; przeliczanie w zakresie 7.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.
  • Tworzenie różnorodnych konstrukcji z klocków.
  • Szacowanie wagi torebek z zawartością.
  • Tworzenie własnej kompozycji z kolorowych kółek.

 Edukacja językowa, przyrodnicza i społeczna:

  •  Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej – poznanie graficznego obrazu głoski e, s, b.
  • Uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, równowagi, czworakowania.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich; wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw; prezentowanie swojego samopoczucia za pomocą mimiki lub gestu.
  • Dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, odpowiedzialność.
  • Wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu.
  • Poznanie tradycji związanych ze św. Mikołajem w różnych krajach; wymienianie niektórych tradycji mikołajkowych; omówienie wyglądu i pracy górnika.
  • Wdrażanie do prawidłowego stosowania spójników: i, oraz, ale.
  • Wymienianie niektórych oznak zimy, opisywanie zimowych dyscyplin sportowych.
  • Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami.
  • Wymienianie potraw spożywanych podczas wigilii Bożego Narodzenia, wypowiadanie się na temat tradycji bożonarodzeniowych.
  • Tworzenie świątecznych witraży, śpiewanie kolęd, wspólne ozdabianie sali przedszkolnej.
  • Poznanie charakterystycznych cech żywiołów: ognia, wody, ziemi, powietrza i pełnienie roli w życiu człowieka.
  • Wyjaśnienie znaczenia powiedzenia: czuć się jak ryba w wodzie, ognisko domowe.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy w sali przedszkolnej i na placu zabaw.

 

  Aleksandra Małecka