ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2024
1. Witaj przedszkole.
2. Razem jest weselej.
3. Nasze emocje i uczucia.
4. Powitanie Jesieni.
5. W sadzie i ogrodzie.
Kształtowanie pojęć matematycznych:
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko; zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania palców, przedmiotów itp.
- Kształtowanie umiejętności liczenia z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika.
Edukacja językowa, przyrodnicza i społeczna:
- Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy (korzystanie ze wspólnych zabawek, kącików zainteresowań); umiejętne dzielenie się przestrzenią do zabawy oraz zabawką;
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy na placu zabaw i sali przedszkolnej;
- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
- Wdrażanie do poodejmowania prób wspólnych zabaw i aktywne uczestniczenie w zajęciach;
- Kształtowanie językowej aktywności dziecka- uważne słuchanie rozmówcy; maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku; wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; powtarzanie krótkich rymowanek; wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych; rozpoznawanie zapisu własnego imienia;
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu literackiego;
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę;
- Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają),
Aleksandra Małecka