Jesteśmy grupą dzieci 4- letnich. Naszą wychowawczynią jest Pani Ola Małecka. Bardzo lubimy zabawy w sali i na placu przedszkolnym. Aktywnie uczestniczymy w zajęciach dydaktycznych. Uczymy się przestrzegania zasad zgodnego życia, dostrzegamy różnice między dobrem a złem.  W przedszkolu czujemy się bezpiecznie, a każdy kolejny dzień przynosi nam nowe, pozytywne wrażenia. Nasze przedszkole to przede wszystkim wesoła zabawa, której towarzyszy radosne odkrywanie tajemnic otaczającego świata.  

godziny dostępności:

Aleksandra Małecka – czwartek 10:30 – 11:00 piątek 11:00 – 11:30

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2025

  1. Co łączy smoki i dinozaury?
  2. Domowi ulubieńcy: pies i kot?
  3. Cztery żywioły.
  4. Gdzie jesteś wiosno?
  5. Kolory wiosny.

Dziecko:

– zastosuje rytmy w formie ruchowej;

– podejmie próby naśladowania póz i min dinozaurów

– ułoży dinozaura z figur geometrycznych

– przestrzega ustalonych reguł podczas zabawy

– utrwali znajomość liczebników porządkowych

– zagra na instrumentach perkusyjnych

– podejmie próby synchronizacji ruchów oraz mowy w zabawie logorytmicznej

– w sposób kulturalny rozwiązuje konflikty

– utrwali umiejętność odtwarzania i odwzorowywania elementów zbioru

– zapamięta kilka sygnałów muzycznych

– nawinie włóczkę na kulkę papieru, tworząc kłębuszek

– dorysuje łatki do sylwet piesków

– pozna ciekawostki n/t kotów        

-współdziała podczas zabaw

– wzbogaci swoją wiedzę n/t psów

– odnajdzie na obrazku dwa identyczne kotki

– powtórzy za nauczycielem rytm

– dobierze do podanych przez nauczyciela słów rymy

– porówna liczbę miseczek i kotków

-zgodnie dzieli przestrzeń z innymi

– dokona analizy sylabowej wyrazów

– rozpozna głos kolegi/koleżanki

– wymieni koty znane z bajek i filmów

– buduje przyjazne relacje z innymi;

– wyciągnie wnioski z obserwowanego doświadczenia;

– utrwali nazwy żywiołów

– rozwinie umiejętności programistyczne w zakresie kodowania i dekodowania liczebności zbioru

– nazwie rośliny na obrazkach

– rozpozna na zdjęciu przebiśniegi i krokusy

– pozna pojęcie „zwiastuny wiosny”

– pokoloruje obrazek wg kodu

– uzupełni rozpoczęte zdanie

-policzy na gałązkach bazie – kotki

– rozpozna kierunek, z którego dochodzi dźwięk

– rozwiąże zagadki słowne związane z przedwiośniem

– dopasuje obiekt do wymienionego środowiska

-zaznaczy pogodę za pomocą symboli graficznych

– porówna swoje samopoczucie do pogody

– ustali chronologię zdarzeń.

     Aleksandra Małecka

Harmonogram wydarzeń

MARZEC 2025
Tydzień eksperymentów 03.03- 07.03.2025 
Udział ( 3 i 4- latki jako widownia) w eliminacjach do konkursu recytatorskiego pt.  „Kocham poezję” na korytarzu przedszkolnym. 13.03.2025 
Dzień matematyki 14.03.2025 
Pierwszy Dzień Wiosny 21.03.2025 r.   
Warsztaty ze zwierzętami 27.03.2025r. 

Harmonogram zebrań z rodzicami

DataOpis
  29.10.2024Zebranie podsumowujące adaptację dzieci po wakacjach. Przekazanie rodzicom informacji o wstępnej obserwacji dziecka.
  29.01.2025Zebranie podsumowujące I semestr. Przedstawienie propozycji działań w semestrze II.
  29.05.2025Zebranie podsumowujące II semestr. Przedstawienie wyników obserwacji końcowej.