Grupa Krasnali liczy 26 dzieci, wśród których jest 14 dziewczynek i 12 chłopców w wieku 6 lat. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte i aktywnie zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielnie i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowane. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radością zabaw, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co  dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętność. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają widzę, rozwijają swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań w kartach pracy z pakietu „Strefa przedszkolaka” Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości z łatwością sprostają wszystkim wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.

godziny dostępności:

Karina Mojsiej – wtorek 11:30 – 12:30

Anna Śledź – wtorek 16:30 – 17:30

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

LUTY 2025

1. Poznajemy różne zawody.

2. Karnawał.

3. Zabawy na śniegu.

4. Różne rodzaje parków.

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów).
  • Klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych.
  • Liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami.
  • Rozpoznawanie cyfr i liczby 10.
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków.
  • Układanie działań do podanych zadań oraz głośne ich odczytywanie.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
  • Nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali).
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji –  stosowanie metody symulacyjnej.
  • Wskazywanie kierunków od osi własnego ciała, stosowanie określeń: lewa, prawa, z przodu, z tyłu, z boku.
  • Określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od.

Edukacja językowa, przyrodnicza i społeczna:

  • Samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie; wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny.
  • Podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu; szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.
  • Prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
  • Formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat.
  • Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań; Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie.
  • Czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań; rozpoznawanie liter pisanych.
  • Liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
  • Nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę. Poznawanie zawodów niedostępnych w bezpośredniej obserwacji.
  • Poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt; Wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste.
  • Poznawanie idei tworzenia parków narodowych, rezerwatów.

Karina Mojsiej, Anna Śledź

  Wydarzenia planowane w grupie Krasnale

Luty
Bal karnawałowy 19.02.2025    
Teatrzyk „ Kłamstewka” 27.02.2025     
Marzec
Koncert „Mała Orkiestr Dni Naszych” 05.03.2025  
Dzień matematyki  14.03.2025   
Pierwszy Dzień Wiosny   21.03.2025 r.   
Warsztaty ze zwierzętami 27.03.2025  
Wycieczka komunikacją miejską do Muzeum Ewolucji 28.03.2025r.    
Kwiecień
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu (Niebieskie Igrzyska)  02.04.2025 r.    
Dzień Ziemi  22.04.2025 r.
Warsztaty ze zwierzętami 24.04.2025  
Dzień Patriotyczny  30.04.2025 r.   
Wycieczka do Centrum Kopernika  
Maj
Międzynarodowy Dzień Strażaka + Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego    05.05.2025 r.   Dzień Unii Europejskiej    09.05.2025 r.      
Warsztaty ze zwierzętami  28.05.2025   
Światowy Dzień Osób Chorych na Zespół Pradera- Williego  (Dzień pomarańczowy)     
Koncert „Mała Orkiestr Dni Naszych” 30.05.2025 r.  
Wycieczka całodniowa   .05.2025 r.   
Czerwiec
Dzień Rodziny (piknik)   06.06.2025 r. godz. 16:00       
Zakończenie roku    23- 26.06.2025 r.     
Wycieczka komunikacją miejska do Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa  (Łazienki Królewskie)  
Kręgielnia Ząbki  

Harmonogram zebrań z rodzicami

DataOpis
  29.10.2024Zebranie podsumowujące adaptację dzieci po wakacjach. Przekazanie rodzicom informacji o wstępnej obserwacji dziecka.
  29.01.2025Zebranie podsumowujące I semestr. Przedstawienie propozycji działań w semestrze II.
  29.05.2025Zebranie podsumowujące II semestr. Przedstawienie wyników obserwacji końcowej.